wtorek, 16 sierpnia 2016

Kalkulacja biuro rachunkowe Lódź

Kalkulacja (łac. calculatio - obliczenie) - jest to ustalenie kosztu jednostkowego wytworzonego produktu, dostarczenie informacji o wysokości poniesionych kosztów oraz o wysokości poszczególnych kosztów w całości (układ kalkulacyjny kosztów). Kalkulacja stanowi istotny etap prowadzenia rachunku kosztów.


Wśród jej rodzajów wyróżniamy kalkulację: ofertową, wstępną, wynikową, kosztu częściowego oraz kosztu pełnego.
Metody kalkulacji kosztów:
  • doliczeniowa
    • asortymentowa
    • zleceniowa
  • podziałowa
    • prosta
    • współczynnikowa
    • odjemna
    • fazowa (procesowa)
      • półfabrykatowa
      • bezpółfabrykatowa
  • jednostopniowa
  • wielostopniowa
    • procesowa
    • fazowa

1 komentarz:

  1. ZADANIEM KALKULACJI jest uzyskanie danych, na podstawie których można ocenic ekonomiczna efektywność – rzeczywista lub zaierzona – wytworzenia określonych produktow, kalkulacja kosztu wytworzenia powinna wykazac nie tylko łączny koszt każdego wyrobu, roboty lub usługi, lecz również poszczególne składniki (pozycje) kosztu wytworzenia czyli tzw pozycje kalkulacyjne.
    Kalkulacje dzieli się na wstepna (ofertowa, planowa, normatywna lub operatywna) i sprawozdawcza (wynikowa).

    OdpowiedzUsuń