piątek, 2 czerwca 2017

Saldo biuro rachunkowe Lódź

Saldo (łac. solidus) – stan konta księgowego w rachunkowości przedsiębiorstw wykazywany w danym dniu jako różnica między sumami zapisów strony "Wn" (Winien) i strony "Ma" konta. Saldo konta księgowego pozwala ustalić stan składnika ewidencjonowanego na tym koncie (np. stan zapasów magazynowych, stan gotówki w kasie, salda rozrachunków z kontrahentami). W zależności od rodzaju konta, saldo może występować po stronie "Winien" lub "Ma" (niektóre konta dopuszczają występowanie salda tylko po jednej stronie, np. konta ewidencjonujące koszty działalności podstawowej, środki trwałe, umorzenie środków trwałych).

1 komentarz:

  1. Nasza oferta skierowana jest właśnie do takich firm, których właściciele wolą skupić się na rozwoju własnej firmy, niż zajmować się sprawami księgowo-podatkowymi i często uciążliwymi kontaktami z fiskusem i ZUS-em.

    OdpowiedzUsuń